Regionalni seminar nastavnika / Studijsko putovanje Sarajevo – Mostar – Dubrovnik, 23.-27. lipnja 2017.
Edukacijski ciklus na temu zatiranje kulturnog nasljeđa i uništavanja vjerskih i kulturnih objekata tijekom ratnih sukoba, predstavlja značajni dio projekta Zatiranje historije i sjećanja.
Program je realiziran u suradnji sa Europskom udrugom nastavnika povijesti EUROCLIO a činile su ga tri cjeline: stručno vodstvo na izložbi Spomenici na nišanu - Zatiranje povijesti i sjećanja Sarajevo, regionalni seminara koji se održao u Historijskom muzeju Bosne i Hercegovine, 24. i 25. lipnja/juna, te studijsko putovanje koje je započelo 25. lipnja/juna u Sarajevu, a osim Sarajeva uključilo je Mostar i Dubrovnik.
Cilj ovih aktivnosti je bio omogućiti nastavnicima povijesti da kroz interaktivni rad te uz stručno vodstvo višegodišnjeg Documentinog suradnika, Gorana Đurđevića, dipl. prof. povijesti, iznađu primjerene modele transfera znanja vezanog uz važnost i smisao kulturnog i vjerskog nasljeđa u nekoj društvenoj zajednici te korištenja nasljeđa u kontekstu značajne identitetske odrednice u ratnim sukobima.
Na seminaru je sudjelovalo 30 profesora povijesti iz Hrvatske, BiH i Srbije, i to iz različitih gradova spomenutih zemalja (Zagreba, Osijeka, Rijeke, Pule, Beograda, Kragujevca, Užica, Sarajeva, Tuzle, Bihaća, Doboja, Viteza i Banja Luke).
Stručno vodstvo tijekom studijskog putovanja su činili: Amra Ćusto, Sarajevo, Amer Bahtijar i Lejla Gačanica Mostar i Marko Sjekavica, Dubrovnik.
Studijsko putovanje je uključilo posjet sljedećim lokacijama: SARAJEVO - Vijećnica, Ulica Ferhadija, Gradska tržnica Markale, Vječna vatra, Spomenik žrtvama genocida u Srebrenici, Spomen obilježje ubijenoj djeci opkoljenog grada stradaloj u ratu od 1992. – 1995., Spomen područje Vraca; MOSTAR – Stari most, linije razdvajanja tijekom hrvatsko bošnjačkog sukoba ,Bulevar i Šantićeva ulica, Partizansko groblje Mostar; DUBROVNIK – Stari grad, foto galerija War Photo Limitied (Wade Goddard).
U prilogu je izvještaj u vezi regionalnog seminara nastavnika.
Documenta - Centar za suočavanje s prošlošću
Radionica za učitelje i nastavnike